Culturele zwerftocht Eifel en Moezel

18 juni 2016 - Doesburg, Nederland

Een paar dagen cultureel zwerven bij onze oosterburen, in een gebied zo dichtbij, maar wel al zo buitenland! Met de eenvoudige schoonheid van de vakwerkhuizen die de steden en dorpen daar sieren. Naar het groene heuvelland met zijn romantische kastelen en kasteelruïnes en volgens strakke lijnen aangeplante wijngaarden. Met de vele dorpskerkjes met daarin te ontdekken kunstschatten. Met een deur die altijd openstaat, gastvrijheid voor de toevallige bezoeker.
Ik trek door het oude vulkaanland met zijn kratermeren en grillige rotsformaties naar de open panorama's hoog boven het Moezeldal om af te dalen naar de Middeleeuwen van het Cusanusstift in Kues.
En ik zal jullie er verslag van doen, met het mooie weer en een koel glas witte wijn ter inspiratie! Jullie horen van mij!

Groet, Cees.

1. Paul Lans:
    Hoi Cees,
    Kijk maar niet in je spiegel! Ik zit al op de achterbank. Trappelend van ongeduld om weer n nieuwe reis te maken.
  2. Petra Lans:
    Lieve Cees
    Hele mooie trip en ik reis lekker met je mee,kijk uit naar je verhalen, geniet ervan dan doen wij het ook!! Xxx
  3. Peter van den Hout:
    18 juni 2016
    Meteen nieuwsgierig. Hoe ga je (per auto, te voet, kruipend)? Ga je alleen? Via B & B's? Heb je al een reisplan? Maar ik zal je zeker volgen. Klein advies: vergeet nooit de vervelende tegenslagen uitgebreid aan ons uit de doeken te doen. In onze veilige stoel vinden we dat heerlijk om te lezen (zolang de afloop natuurlijk goed is).
    Goede reis!
  4. Peter Geitenbeek:
    19 juni 2016
    Mooi gebied, lekkere wijn en veel sagen